Jelenlegi hely
Sajtóközlemény - Befejeződött Kecskeméten a Ráday Múzeum fejlesztése
Befejeződött Kecskeméten a Ráday Múzeum fejlesztése, a „A Dunamelléki Református Egyházkerület Ráday Múzeum oktatási-képzési szerepének infrastrukturális erősítése” című projekt keretében. A beruházás mintegy 93,96 millió forint uniós és hazai támogatással valósut meg.
A projekt keretében 70,5 négyzetméter alapterületű, 30 fő befogadására alkalmas oktatótér, 30 fő befogadására alkalmas tanulmányi raktár és két darab digitális tartalmakhoz való hozzáférést biztosító, szükséges IKT infrastruktúrával felszerelt, internet csatlakozással rendelkező informatikai pont jött létre. A fejlesztésbe bevont terekbe a fogyatékkal élők múzeum-és levéltárhasználatát segítő eszközöket helyeztek el, továbbá megvalósult az új terek infokommunikációs akadálymentesítése. Megtörtént a korszerű állományvédelmi, műtárgytároló rendszerek, mechanikus és elektronikus őrzés-védelmi, illetve biztonsági eszközrendszer, valamint a művelődéstörténeti és állományvédelmi háttérinformációk közvetítéséhez szükséges installáció beszerzése.
Az új terek a kecskeméti Ráday Múzeumnak helyet adó Ókollégium pincerészében kaptak helyet, e tereket az épület tulajdonosa, a Kecskeméti Református Egyházközség adta át a múzeum számára. A klasszicista stílusban épült, országos listán szereplő műemlék pincéje az 1830-ban épült középület egyek legszebben, legigényesebb munkával kialakított szintje, amelynek két boltíves terét érintette a fejlesztés. A nagyobb helyiségben a tanulmányi raktár és az IKT-pontok, a kisebb helyiségben pedig az elméleti és gyakorlati műhelymunkának helyet adó oktatótér alakult ki.
A fejlesztés célja, hogy a Ráday Múzeumban őrzött rendkívül értékes és különleges gyűjtemény jobban hasznosuljon az oktatásban, a ritkán látható állományokhoz való hozzáférési lehetőség szélesebb legyen, és elérhetővé váljanak a digitalizált kulturális örökségi értékek. A Ráday Múzeum sajátos adottságainak köszönhetően erősítheti közösségi szerepét, a jövőben élő, hasznos gyűjteménnyé válhat.
A megvalósítás szükségességét erősítette egyébként, hogy a látogatószám növekedését az utóbbi időben az oktatási intézmények szervezett látogatásai adják, számukra pedig létrejöhetett egy korábban nem létező, oktatást segítő infrastruktúra. Ezen túlmenően tapasztalható, hogy szinte minden látogatói réteg igényli a szokásostól eltérő megismerési lehetőségeket, például az interaktív eszközöket, az internet használatot, az önálló munkát. A projektnek köszönhetően erősödik a múzeum oktatási-képzési szerepe, az új infrastrukturális háttér pedig az iskolabarát szemléletű megújulást eredményezi.